מֵמַדים טיפוגרפיים

אות היא יצור דו־ממדי – או לפחות כך זה נראה. הרי כך היא שימושית יותר, אפשר בקלות לקרוא אותה ואין שום צורך לראות את צידיה או אחוריה. זה אפילו עלול לבלבל ולהפוך אותה ללא קריאה ועמוסה באינפורמציה. תארו לעצמכם טקסט בספר בפונט שכולו תלת־ממדי, מסתובב על צירו איך שבא לו. לא, זה לא שימושי.

אבל מצד שני זה מסקרן. איך האות א׳ נראת מצד שמאל? או ימין? או בסיבוב של 30 מעלות? מאחורה? למטה, למעלה? מה קורה לאות שיש לה טקסטורה ואפשר לגעת בה ולהרגיש אותה? כשהיא מתמלאת באוויר? או באדמה? איך היא תצמח, או תתקפל? מה קורה כשאותיות מקבלות נפח כוריאוגרפי בחלל, ולא עוד יושבות בשורה יבשה? אות מקבלת חיים משלה? חופשית?
תחת ידו או ידה של מעצב\ת מנוסה ומתנסה – לאותיות יש סיכוי לקבל חיים בתלת־ממד ויש לנו יכולת לגלות עוד נדבך טיפוגרפי, עוד ממדים של אותיות.

beloved2
פרויקט הכתובות של עודד עזר וצילי פיינס.

 

w_natur_1
אותיות הטחב של Anna Garforth

 

5e91fb55843139.56099bed0badb
Dan Hoopert

 

Peter Crawley
חוטים וטיפוגרפיה על ידי Peter Crawley

 

Aaron Kaufman5
אותיות זכוכית של Aaron Kaufman

 

snask1

snask2
פרויקט טיפוגרפיה תלת־ממדית עבור פסטיבל מאלמו – סטודיו Snask

 

אל״ף פרחונית של נורית גרינברג ואאא
Lo Siento
אותיות נייר בארבעה ממדים של Lo Siento

סרטונים

כדי לְהִתְעַשֵּׁר - עשו שֵּׁר: Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone

Comments

comments