כל מה שצריך לדעת על תקשורת חזותית

רבים המתעניינים בעיצוב או באמנות שומעים מעת לעת על סטודנטים הלומדים לימודי תקשורת חזותית ותוהים האם גם להם מתאים ללמוד את התחום באופן מקצועי; אילו נושאים כלולים בתוך התחום, היכן ניתן ללמוד אותו, אילו תוכנות שימושיות נלמדות במהלך הקורסים השונים ואיזו קריירה ניתן לפתח בהתמחויות.

מהי תקשורת חזותית?

תקשורת חזותית היא שם כולל לענף העוסק בהעברה של מסר באופן חזותי. כלומר, יצירת גירוי ויזואלי שיתפוס את עינו של הצופה ויעורר בו רגש, מחשבה או מודעות לדבר מה. למעשה מדובר בתחום המהווה מעין גשר בין עולם היצירה והאמנות לבין שיווק ומכירות, כאשר באמצעות תקשורת חזותית ניתן לשכנע אנשים לרכוש מוצר או שירות, לשנות את עמדותיהם לגבי פוליטיקאי מסוים וכדומה.

עם התפתחות הטכנולוגיה, כולנו מוקפים יותר ויותר בפלטפורמות שבהן נעשה שימוש בסוגים שונים של תקשורת חזותית, ביניהם סמארטפונים, טאבלטים, ספרים אלקטרוניים ואפילו מערכות ניווט לווייני. כך, כמעט כל אדם המתעניין ביצירה מסוגל להשתלב בתחום מסוים ולהביא לידי ביטוי מסרים מגוונים באמצעות שימוש גמיש ויצירתי בחומרי גלם, בחלל, בצליל ובזמן.

איפה אפשר ללמוד תקשורת חזותית?

בישראל קיימים מספר מסלולי לימוד בתחום התקשורת החזותית, ובין המקומות הבולטים שבהם ניתן למנות את אלה:

מה לומדים ומה עושים עם זה אחר כך?

תכניות הלימודים במסלולים השונים שונות זו מזו, אולם באופן כללי כולן מעניקות לסטודנטים ידע וכלים מקצועיים תוך שאיפה לפתח אצלם חשיבה יצירתית וביקורתית. הלימודים כוללים ידע תיאורטי והתנסויות מעשיות במגוון רחב של תחומים, החל מאיורי כריכות ספרים ושערי מגזינים, דרך ארכיטקטורה או עיצוב גרפי למטרות בעלות אופי חברתי ועד פרסום בגוגל, של דפי נחיתה ושל קמפיינים פרסומיים ועוד.

ומה בסוף הלימודים? היצע התעסוקה מתחלק באופן מסורתי לשלושה תחומים עיקריים, והם עבודה קריאייטיבית, עבודה בתחום האינטראקטיב ההולך ומתפתח בקצב מסחרר ועבודה ביצועית. ראוי גם להדגיש כי כיום מקומות רבים נוהגים לחפש בוגרים רב תחומיים, שלא יהיו כבולים להגדרת תפקיד מסוימת אלא יהיו בעלי חושים יצירתיים ויכולות עיצוב מגוונות כך שיוכלו לבצע מגוון רחב של פרוייקטים בתחום התקשורת החזותית.

כדי לְהִתְעַשֵּׁר - עשו שֵּׁר: Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someone

Comments

comments