טרנדים, כידוע, הם תופעה חולפת, אבל עד שהם חולפים הם משתלטים על כל חלקה טובה בעולם העיצוב עד שהם ממצים את עצמם – עד הסוף המר. כשהם מגיעים לסוף חייהם הם הופכים למאוסים ולא רלבנטיים, מיושנים וכל מילת גנאי עיצובית נוספת מיותרת. לעיתים לטרנדים לוקח שנים לחלוף מן העולם (עד שהם עושים קאמבק שוב, כמה שנים מאוחר יותר, מעודכנים יותר).
אם כן, בזמן שטרנד משתלט ומתרבה יש לקחת אותו בחשבון, ואם משתמשים בו יש לעשות זאת בתבונה, בתעוזה, במודעות עצמית ובערנות לרלבנטיות שלו – כדי למנוע מהעיצובים שלנו להפוך לקורבנות אופנה משוכפלים (ראה מקרה "פרטנר").
בעידן בו ידידותיות למשתמש בכל תחום חשובה מתמיד, לטיפוגרפיה (המשרתת כשפה ורבלית של העיצוב) יש תפקיד מכריע. הטיפוגרפיה גדלה וממשיכה לקבל תפקיד מרכזי תוך כדי שמירה על פשטות ובהירות העברת המסר. להלן כמה טרנדים עכשוויים של טיפוגרפיה באנגלית.
אנא השתמשו בהם בתבונה.
ה-CAPS
הפונטים הלועזיים מופיעים יותר ויותר בגרסת ה־CAPS.
פונטים ואותיות בעבודת־יד
פונטים ידניים ממשיכים להשתכלל ולקבל במה, כמו פונטים ייחודיים באופן כללי,
מכיוון שהיום קל יותר לייצר פונטים במיוחד עבור לקוח ספציפי, למשל בעזרת תוכנת גליפאפ.
אקלקטיות
מיקס־אנד־מאטצ’: עירבוב כמה פונטים שונים בעיצוב.
דורש רגישות מיוחדת ויכולת התאמה בין פונטים.
Wolff Olins
Wolff Olins
סקריפט/כתב־יד
הפונטים הסקריפטיים הופכים יותר ויותר קלילים ואותנטיים.
מבוססים הרבה על פונטים “ידניים” או “פשוטים”, על הגבול הדק בין מקצועי וחובבני.
Wolff Olins
Zuzanna Rogatty
סריפים וסלאב־סריפים
ככל שרזולוציית המסכים שלנו משתפרת כך קרב הקאמבק של הפונטים הסריפיים והסלאב־סריפיים המעודכנים יותר אך עדיין קלאסיים.
Nico Inosanto
קומפוזיצית "חבר את הנקודות"
נראה שטרנד אותיות “מפוזרות” על הפורמט, מסרב למות בינתיים.
אני דווקא אוהבת.
Khuong Pham
80s\90s
ולסיום, שנות ה־90/80 כבר כאן זמן מה, אז הנה טעימה מהעבר־הווה־עתיד.
אז:
והיום:
Bielke&Yang
Tim Colmant
כמובן שישנם עוד מיליון טרנדים חופפים: הארט דקו, אותיות דקורטיביות ותלת־ממד וכו',
אפשר להתעמק ולעשות סרט באורך מלא על כל אחת מהקטגוריות שהועלו כאן (אולי אפילו טלנובלה באורך של "היפים והאמיצים").
אף פעם אין טרנד אחד (לשמחתי), כמעט ואי אפשר להגיד במדויק מתי נולד ומתי מת טרנד או זרם מסוים.
וכמו שכבר אמרנו: הם תמיד עושים קאמבק. תזכרו תמיד שגם לכם יש שליטה על הטרנד, וגם אתם מחליטים מה "הולך" ומה "לא". הטרנד קיים רק כי אתם, המעצבים, מקיימים אותו.
בהצלחה.