קטגוריות
טיפים כללי מדריכים עיצוב

בא לסדר לכם: איך למצוא את המעצב הגרפי המתאים ביותר?

מאת: ליאת בכרך

ברכות! אם מצאתם את עצמכם כאן, סימן שהעסק והמותג שלכם בצמיחה. אתם מעוניינים לשכור את שירותיו של מעצב גרפי? זה מעולה, אבל חיפוש קצר בגוגל אחרי צמד המילים "עיצוב גרפי", עלול להכניס אתכם למערבולת של מידע. כמות המעצבים הגרפיים בשוק עצומה, אז איך יודעים לבחור? מי יהיה זה שיזקק את מהות השירות או המוצר שלכם לכדי מודעה, לוגו או אתר מדויק להפליא? הסירו דאגה, בעזרת כמה טיפים קטנים ניתן לעשות סדר בבלאגן:

כל סיפור טוב נפתח בהתחלה

לפני שניגשים למשימה, מגדירים את המטרה המדויקת לשירות שאתם מבקשים. עיצוב גרפי זאת הגדרה מאוד נרחבת בעלת הרבה אפשרויות. תכינו שיעורי בית: מה בדיוק אתם מעוניינים לעצב ועל אילו צרכים השירות אמור לענות? בדקו שלמועמד יש את ההתמחות הספציפית שאתם מחפשים.

זה מה זה בסיסי: תיק עבודות

כולם יודעים שכשניגשים לבחור שירותי בעל מקצוע, צריך לבחון דבר ראשון את תיק העבודות. אבל, אם אתה בעל מספרה או שאת בעלת עסק לתיווך דירות, וזאת פעם ראשונה שאתם עובדים עם מעצב גרפי, האם מספיק לבחון את תיק העבודות רק לפי "זה יפה בעיני"? כמובן שלא.
אז מה מחפשים בתיק עבודות? ורסטיליות – גיוון. האם העבודות משתנות מלקוח אחד לאחר? זה מראה שהעומד לפניכם משקיע בחשיבה על בידול הלקוחות שלו, שהוא קשוב לצרכיהם. תסתכלו על העבודות בעיניים שיפוטיות, ותשאלו אותו על תהליך העבודה שהביא אותו לעצב את העבודה כפי שבחר.

תקשורת

תהליכי מיתוג ועיצוב לעסקים אורכים זמן, תוודאו שיש לכם כימיה וחיבור אישי עם המעצב שאחראי על המראה של העסק שלכם. לפני קבלת ההחלטה, תצאו מהאינטרנט ותשקיעו בשיחת טלפון עם המעצב הפוטנציאלי.

לוחות זמנים

חשוב לוודא מהו לוח הזמנים שהמעצב הגרפי יכול להתחייב עליו. זה קריטי עבורכם כבעלי עסקים. אם לוחות הזמנים שהוא מסכים להתחייב עליהם רחוקים מידי, אולי יש לו עומס בעבודה ואתם תהפכו לעוד לקוח מיני רבים.

Show me the money

כמובן שעלות השירות תפיל או תקדם כדאיות של עסקה. אבל זכרו, שמחירו של בעל מקצוע הוא נגזרת ישירה של הערכת רמת העבודה שלו בעיני עצמו, וכיצד הוא רוצה למצב את עצמו ביחס למתחרים. מכירים את הקלישאה "זול לפעמים עולה ביוקר"?

האם ארגיש בנוח לומר מה דעתי?

לפעמים אנחנו לא ממש מרוצים ואפילו לא יודעים להגדיר למה. תקראו לזה אינטואיציה, החוש השישי, לא משנה איך אתם הופכים את זה, אתם פשוט לא אוהבים את התוצר הסופי. האם נוח לכם להגיד את זה (רצוי בעדינות ובלי להעליב) למעצב? או שתמצאו את עצמכם מתחילים את כל התהליך מההתחלה מול מעצב גרפי אחר?

השראה

ראיינתם כמה מעצבים, כולם טובים ונהדרים, אבל מי הכי מתאים? אתם יכולים לשאול מהם עולמות התוכן מהם הם שואבים השראה. אם פתאום תקבלו תשובה שהמעצב נהנה לגלוש באתרים של ה-KKK, כנראה שזה לא מה שהמותג שלכם צריך. אבל אם הוא מספר על ספרים, סרטים ואנשים עם שפה ועולם ערכים ברוח המותג, כנראה שעליתם על משהו טוב.

בשורה תחתונה, לבחור מעצב גרפי זה תהליך שאין להקל בו ראש. כמו שלא הייתם פותחים את הפה מול רופא שיניים שאתם לא סומכים עליו, אל תשאירו את העיצוב של העסק שלכם בידי מישהו שאתם לא שלמים איתו ב-100%.