קטגוריות
טיפים פונטים

טיפים למעצבים: איך לעבוד עם משפחת פונטים

״משפחה״ של פונטים כוללת את כל המשקלים של אותו הפונט. למשל: משקל רגיל, בולד, לייט, שחור וכו. ישנן משפחות מורחבות שגם כוללות וריאציות שונות לכל משקל – למשל ״צר״, ״מעוגל״, רחב וכו׳.

כאשר אנחנו ניגשים לעצב באמצעות משפחה של פונטים חשוב שנבין את היחסים בין המשקלים השונים בתוך המשפחה כדי להגיע לתוצאות עיצובתיות שממשות את הפוטנציאל המלא של הפונט והעיצוב שאנחנו רוקחים.

  1. לקבוע תפקידים

השימוש בפונטים שונים מאותה משפחה הוא בחירה שקשורה גם לעיצוב וגם לתוכן. ניתן להגדיר לכל משקל או פונט מהמשפחה תפקיד משלו. לדוגמא, משקל לטקסט רץ, לכותרות ראשיות, לכותרות משנה, למספרי עמודים וכדו׳. פונט יכול להדגיש חלק מסויים מהטקסט ובכך לשדר שהוא חשוב יותר או להצניע אותו ובכך להגיד שהוא חשוב פחות או נמצא בהיררכיה נמוכה יותר.

  1. לשים לב לקריאות

כאשר בוחרים משקל או פונט, כדאי לשים לב לתפקיד הטבעי שלו או לתפקיד שמעצב הפונט ייעד לו. ישנם פונטים שמתאימים יותר לכותרות וישנם פונטים שמתאימים יותר לטקסט־רץ. שימוש בפונט לכותרת עבור טקסט ארוך עלול להפוך אותו ללא קריא. לדוגמה, שימוש במשקל בולד לטקסט רץ פעמים רבות מקשה על הקריאה והופך אותה ללא נעימה.

  1. לא חובה להתפרע

לא חייבים להשתמש בכל אחד ואחד מבני המשפחה. עיצוב טוב יכול להתבסס על בחירות מדוייקות של מספר משקלים. הגודל, הריווחים והמיקום במרחב מאפשרים גם הם לייצר עיצוב טוב ומעניין ולכן אנחנו לא חייבים להשתגע בבחירת המשקלים.

  1. ליצור בידול

ישנן משפחות מרובות פונטים ולכן חשוב לשים לב שאנחנו לא משתמשים בשני משקלים דומים זה לזה. לפעמים, בעין של מעצב (ובייחוד כשאנחנו שקועים בפרויקט) ההבדל נראה דרמטי אך במבט ראשון המשקלים נראים אותו הדבר ולכן הבחירה יכולה להיראות כמו טעות.

  1. לבחור לעצב במשפחות

עיצוב בעזרת משפחה אחת הוא בחירה עיצובית חזקה. מקסמו אותה, הדגישו אותה וכמובן ביחרו פונט מקצועי שבנוי היטב ויכול להחזיק את העיצוב כולו.