קטגוריות
טיפים עיצוב

פונטים למעצבים גרפיים

מזל טוב! סוף סוף המוצר שלכם קיבל את צורתו הסופית ואפילו בחרתם את העיצוב המוצלח שיופיע עליו! אבל רגע, מה לגבי הפונט?

בין אם המוצר שלכם הוא מחזיק מפתחות ובין אם שלט חוצות, בחירת פונט חשובה לא פחות מכל המרכיבים האחרים שעושים את העיצוב למוצלח. הפונט מגדיר את אופי העיצוב הסופי וגם את מידת הקריאות שלו.

פונט המותאם בצורה נכונה הוא פונט שמותאם למוצר ולקהל היעד, אך בעיקר מבטא את קו המחשבה השולט של המותג העומד מאחורי המוצר. כמותג אתם רוצים להעביר את החזון והייחודיות שלכם ועם זאת גם להעביר מסר מסוים באמצעות המוצר. בחירת הפונט הנכון תשדרג את המוצר שלכם בצורה ברורה ותגדיל את סיכויי ההצלחה שלו בקרב הצרכנים הפוטנציאליים.

קטגוריות של פונטים

פונטים מתחלקים לפי סגנונות טיפוגרפיים. ישנם פונטים נועזים ומודגשים יותר וישנם גופנים דקים. בבחירת הפונט חשוב להכיר את קווי האופי שלו. חשוב תחילה לחשוב איזה מסר נרצה להעביר באמצעות המוצר שלנו. האם נרצה להעביר מסר חד-משמעי? עובדה חד-משמעית? ואולי מסר שנוטה לכיוון הרומנטיקה והרגשות? לפי סוג המסר נדע להתאים את אופי הפונט.

פונטים לפי תחום העיסוק לדוגמא:

תחום השיווק הדיגיטלי
שימוש בפונטים נכונים המותאמים לשיווק באינטרנט / במדיות הדיגיטל השונות, הופך את התוכן לאטרקטיבי יותר, דבר המתבטא גם בשיפור של תוצאות בפעילות קידום אתרים. בעולם הדיגיטל חשוב להבין שתפיסת תשומת הלב של הגולש היא הכרחית כדי לגרום לו לראות את הפרסום שלנו מבין כל האפשרויות הקיימות. לכן, אין קווים מוגדרים בכל הקשור לפונט המתאים אך מומלץ לשחק עם גדלים, לשלב בין גופנים שמשלימים אחד את השני וכו'.

התחום הפיננסי
בתחום הפיננסי כמו בשאר התחומים המתייחסים למספרים ולעובדות, מומלץ להשתמש בפונטים חדים, בעלי קו ישר וברור, על מנת ליצור תחושת סמכות בתת-המודע של הקורא/הצרכן הפוטנציאלי. אז אם אתם מעצב גרפי או מעצבת גרפית כדאי שתדעו שפונט נקי משדר מסר של מחויבות והבטחה שבוצעה בדיקה מעמיקה לנתונים המוצגים. דוגמאות טובות הן הפונטים הלטיניים  Clarendon  ו-Bembo.

מודעות אבל
ביצירת מודעת אבל כדאי להתחשב בעובדה שמדובר ביצירת מודעה גדולה יחסית ולכן הפונט שיופיע בה צריך להתאים לקריאה מרחוק, כך שלמודעה תהיה נראות מכובדת המשלבת בצורה יפה את המידע והשבירה של שורות הטקסט.

מאת פליקס מילשטיין.