קטגוריות
פונטים

פונטים זולים – איפה קונים?

כבר עסקנו רבות בנושא של פונטים חינמיים מול פונטים בתשלום, אבל בעקבות כמה פניות החלטנו לכתוב על פתרון הביניים, שיכול מאוד להתאים למעצבים רבים. אתר חדש בשם פונטימונים שהושק לאחרונה שמציע פונטים זולים בעברית. אלו הם פונטים לואו קוסט (low cost) שלרוב ישמחו את המעצב הממוצע ויתנו לו מענה לצורך הטיפוגרפי שלו.

אם אתם מחפשים דווקא פונטים מקצועיים – מרובי שפות, מרובי משקלים ועם המון אפשרויות מתקדמות, כדאי מאוד להשקיע בפונט איכותי של חברה גדולה עם מוניטין טוב. פונטים כאלה לא יהיו זולים אבל הם יחזיקו לכם שנים ארוכות וזאת השקעה מאוד משתלמת. אך אם אתם מחפשים פונט כותרת לפרויקט ספציפי ואין לכם תקציב גבוה, הפתרון עבורכם הוא פשוט לרכוש פונט בזול.

למה לא חינמי?

פונטים חינמיים הם נפוצים ושחוקים מאוד, והעיצובים שתעשו איתם ייראו כמו הרבה מאוד עיצובים אחרים. אם אתם מעוניינים לעצב לוגו, כרטיס ביקור, אתר או כל דבר אחר ושזה ייראה חדש ומקורי, מומלץ לשלם, אפילו מעט, עבור פונט, ואז אתם אוטומטית מקפיצים את העיצוב שלכם חמש דרגות למעלה.

נוסף על כך, פונטים חינמיים אף פעם לא כוללים תמיכה טכנית או שדרוגים של גרסאות וזה לא נדיר שיש להם תקלות ובאגים. אז אם אתם מחליטים על פונט חינמי, פונט לואו קוסט או פונט פרימיום, זה לגמרי תלוי בשיקולים שלכם, אבל דעו שלכל פתרון יש את היתרונות והחסרונות שלו.

ישנם לא מעט סוגי פונטים אשר חלקם יקרים וחלקם זולים יותר. בשני סוגי הפונטים ניתן לכתוב את המלל שאנו רוצים להציג, והדבר היחיד שמבדיל בין הפונטים היקרים לפונטים הזולים הוא האיכות. אך אם אתם מתעקשים ללכת על הפונטים הזולים יותר בשל אילוצים של תקציב כדאי שתדעו שגם פונטים זולים יכולים לעשות את העבודה, לא פחות מפונטים יקרים.

לפונטים הזולים ישנם לא מעט יתרונות על פני סוגי פונטים אחרים אשר עושים אותם לפונטים המשתלמים ביותר מבחינת כספית.

מהם היתרונות של פונטים זולים?

איכות – אומנם לא מדובר באיכות של גופני פרימיום אך ככלל אצבע פונטים זולים יהיו טובים יותר מאשר פונטים חינמיים.
מחיר זול והוגן – המחיר של הפונטים הזולים משאיר לכם יותר כסף בכיס. מדובר על מחיר הוגן וזול שאתם יכולים לעמוד בו ובסופו של דבר לקבל פונט באיכות טובה.
מגוון נרחב – עם פונטים זולים תקבלו היצע נרחב של פונטים שתוכלו לבחור מביניהם את הפונטים המועדפים עליכם.
עדכונים – בפונטים הזולים תוכלו לקבל עדכונים על גירסות חדשות שיוצאות, כך שאם רכשתם פונט מסוים ואתם רוצים לשדרגו, הדבר יהיה כרוך בדרך כלל בעלות סמלית או ללא תוספת עלות.
שירות – תוכלו ליהנות משירות מלא הכולל תמיכה מלאה ושירות אישי אם אתם נתקלים בבעיה כלשהי, ולדבר עם נציגי התמיכה שישמחו לעזור לכם.
זכויות שימוש – קניתם פונטים זולים ממעצב הפונטים? תוכלו להיות בטוחים שיש לכם את הרישיון להשתמש בהם ושאתם לא עוברים על החוק.

אז אם אתם מתלבטים אם משתלם לכם לקנות פונטים זולים ולא בדיוק שלמים על ההחלטה, כדאי לכם לחשוב שוב – בהתאם לצרכים האישיים שלכם. לא כל אחד זקוק לפונטים יקרים או חינמיים ולכן יכול להיות שפונטים זולים הם האופציה הטובה ביותר עבורכם ועבור הצרכים שלכם.

מאת מירב חסיד.