קטגוריות
השראה טיפוגרפיה פונטים

אינדקס חברות פונטים בעברית

אני גולשת בפייסבוק, מציצה למודעת צד מהודרת ועיני חושכות. באמת השתמשתם פה ב- Guttman Yad?! כמובן שכבודו של הפונט במקומו מונח, אבל נדמה לי שלעת עתה הגופן הזה צריך לנוח קצת בארכיון ולפנות מקומו לגופנים עדכניים יותר.

המודעה הזו, שהייתה שייכת לעסק שאני מאוד מכבדת, יצרה אצלי תחושה מעורבת של חוסר טעם וחוסר עדכניות על אף שהמוצר שפורסם היה עדכני ונפלא. מעולם לא חוויתי כזו רתיעה מובהקת ממותג או ממוצר על רקע הפונט בו נעשה שימוש בפרסום.

אני לא יודעת מי אחראי על השימוש בפונט, אבל אני רוצה לקוות שלא מדובר באיש מקצוע אלא בבעל העסק שהחליט שהוא מעצב גרפי לעת מצוא.

אם אתם בעלי עסק ומוצאים את עצמכם עושים עבודות גרפיות מדי פעם, אני ממליצה בחום לשקול רכישת פונט חדש ומקצועי. אם ההקדמה שלי לא סיפקה לכם את התשובות לשאלה "מדוע כדאי לכם להתחדש בפונט מקצועי" הסיבות שלפניכם ודאי יעשו את העבודה:

  1. עסק ותיק, פונט חדיש – לעיתים כאשר רוצים ליצור רושם של עסק ותיק ואמין עושים שימוש בפונטים ותיקים. המינון צריך להיות מדויק מאוד ומתאים לעסקים מסוימים מאוד. לרוב, כאשר אתם עושים שימוש בפונטים שאתם מכירים עוד מ- word 2.0 (משנת 1991), אתם משדרים משהו הפוך מאמינות וותק, יותר לכיוון עסק לא עדכני ואף מרושל. פונט חדש ומעודכן בפרסום שלכם מסמל, בין היתר, שהעסק התקדם והשתדרג עם השנים.
  2. פונט לפי מצב הרוח – קיימים כיום הרבה מאוד מעצבים מוכשרים שמעצבים פונטים מעולים שיכולים להתאים לכל סיטואציה ו"מצב הרוח" של העסק. שימוש בפונט נכון עושה חצי מהעבודה ומעביר את התחושות ואת המסר הנכון עוד לפני שהקוראים התחילו לקרוא את הכתוב.
  3. מקצועי ללא בעל מקצוע – כאשר אתם עושים שימוש בפונט מקצועי שרכשתם, העיצוב שלכם כמעט תמיד ייראה עדכני, מקצועי ומתוחכם יותר.
  4. חינם יש לכולם – יש הרבה פונטים חינמיים ברשת, אבל חינם יש לכולם ולכן כאשר אתם משתמשים בפונט חינמי, הסיכוי שתיראו כמו השכן שלכם מאוד מאוד גבוה. היו אתם המחדשים ופורצי הדרך ועשו שימוש בפונטים איכותיים וייחודיים.

אז איפה קונים פונטים אתם שואלים? קיימים ברשת הרבה אתרים נגישים בהם ניתן להתרשם מהפונטים, לבחון את השימושים המתאימים לכם ולרכוש אותם בקלות. מזמינה אתכם לבקר באחד מהאתרים ברשימה, להתרשם ולרכוש לכם את אחד הגופנים החדשים:

אאא
אייל באומרט
בן נתן
הגילדה
מאסטרפונט
עודד עזר
פונטביט
פונטייפ
פונטימונים
פונטף
שמואל סלע

*הרשימה מסודרת לפי סדר אלפבתי.