קטגוריות
השראה טיפוגרפיה פונטים

טיפוגרפיה, וינטג', רטרו ומה שבינהם

וינטג', וינטג' בכל מקום. 
קניתי מעיל וינטג', המכנס שלה הוא וינטג', השרשרת שלך היא וינטג' אמיתי וטוב, הספרון הזה הוא וינטג', הכרזה בסלון שלי היא וינטג', שיואו הלוגו שלי הוא מזה וינטג'! 
רגע! בואו נעשה קצת סדר בכל הוינטג' הזה.

המונח וינטג' מקורו בעולם היין והוא מתייחס לשנת הבציר של הענבים. מכיוון שיין טוב משתבח עם השנים, הפך המונח וינטג' לשם נרדף למשהו שהתיישן אך הפך למשובח יותר עם הזמן.

 טיפוגרפיה היא אומנות המתחדשת ללא סוף בשל מגוון הסגנונות והפונטים הנוצרים באופן קבוע. מאז מהפכת הדפוס של גוטנברג עלתה קרנה של הטיפוגרפיה ועיצוב פונטים הפך לפופולרי בקרב מעצבים בעת ההיא ומאז לא הפסיק להתפתח ולהתגלגל.

כאשר מדברים על טיפוגרפיית וינטג', הכוונה היא לראשית דרכה של אומנות הטיפוגרפיה. ראשית הדרך, היתה תקופה ארוכה ופורייה בעשייה. הפונטים גולפו, נחצבו ונוצקו בתבניות באופן כמעט ידני. תקופה זו נמשכה עד להמצאתן של המדפסות הדיגטליות ופיתוח אמצעים דיגיטליים לעיצוב גופנים חדשים שהביא עימו את העידן החדש של הטיפוגרפיה.

כיום ניתן לשחזר ולעצב פונטים ברוח העידן הקודם, אולם חשוב שנבין שלא מדובר בטיפוגרפיית וינטג' אלא בטיפוגרפיית רטרו ואלו שני דברים שונים. בדוגמאות שלפניכם אפשר לראות טיפוגרפיית וינטג' לצד טיפוגרפיית רטרו. אני סבורה שאתם יכולים להבחין מה זו מה.

tumblr_mewr5rVQvo1rzgpj2o1_500

33354735317

vintage_inspired_designs_28capitalsletters

טיפוגרפיית וינטג' מתייחסת להדפסים ופונטים שנוצרו בעבר הרחוק, טרם המהפכה הדיגיֿטלית ואילו טיפוגרפיית רטרו היא גרסה עכשווית של טיפוגרפיית הוינטג' שמציגה את הסגנון הישן אולם לרוב עוצבה באמצעים דיגיטליים. רטרו הוא סגנון מיושן שחוזר להיות חלק מהנורמה פעם נוספת. אימוץ טיפוגרפיית רטרו מגיע מהצורך להעביר איכויות כמו אלגנטיות ורומנטיות לצד אמינות וותק.
מהיום הקפידו לומר טיפוגרפיית וינטג' כשאתם מדברים על דפוס מקורי מהעבר וטיפוגרפיית רטרו כאשר אתם מדברים על פונטים עכשוויים ברוח התקופה ההיא.