קטגוריות
פונטים

הפונט של מודעות אבל

מוות הוא חלק בלתי נפרד מהחיים, כולנו נתקלים בו במוקדם או במאוחר במהלך חיינו. כשזה קורה – אין מה לעשות – צריך לעצב מודעת אבל. אז מה צריך לדעת לפני שמעצבים מודעת אבל? באיזה פונט נהוג להשתמש? מהם הכללים הגרפיים? כל המידע כאן.

הפורמט הקלאסי של מודעת אבל

למה צריך לשים לב בעיצוב מודעת אבל

עיצוב גרפי – נהוג לעצב מודעת אבל בצבע אחד – שחור, ולהקיף אותה במסגרת שחורה עבה. כמו כן, שימו לב ליישור למרכז. למעלה תוכלו לראות דוגמה של עיצוב בסיסי וקלאסי.

ניסוח – קיימות מודעות אבל שונות המכילות את שם הנפטר ופרטי הלוויה, לעומת מודעות אשר מכילות מידע נוסף כגון שמות הוריו, ילדיו ונכדיו של המנוח, הסיבות למותו, וכן מידע מפורט על השבעה. לכן תוכלו לבחור בין סגנונות שונים ולמצוא את המודעה שמתאימה לכם וכן את הפונט המתאים לה.

הפונט – לפונט המודעה חשיבות רבה מאוד. ישנן מודעות אשר מעוצבות בפונט אחד ובגודל אחיד (לרוב הקלאסי הסטנדרטי), וישנן מודעות אשר משולבים בהן פונטים שונים וגדלים שונים. תוכלו לבחור את הפונט שמתאים לצרכים שלכם, או לשלב כמה פונטים במקביל, כך שיש לכם חופש ללא הגבלה. ברמה הקלאסית והמסורתית נהוג להשתמש בפונט חיים (או ״חיימק׳ה״ המודרני יותר). אתם יכולים להשתמש בפונטים חינמיים או לרכוש פונט מכובד במיוחד לצורך המודעה (ואולי גם למצבה אבל זה לפוסט אחר).

גודל המודעה – אם אתם רוצים לפרסם את המודעה בעיתון או במקומון, גודל המודעה יקבע את המחיר שלה. אם אתם מוגבלים בתקציב כדאי שתרכשו מודעת אבל קטנה עם מעט מילים, אך אם אין לכם בעיה כזו תוכלו לפרסם מודעה המתפרשת על פני חצי עמוד או מודעה גדולה עם פירוט יותר נרחב על הנפטר.

אם אתם רק מדפיסים כמה מודעות ותולים אותן בשכונה אפשר גם להדפיס במדפסת הביתית. אל תשכחו את המסגרת השחורה העבה סביב הדף – בלעדיה זה לא ייראה כמו מודעת אבל.

אם תקפידו לשים לב לפרמטרים אלו בעת עיצוב מודעת האבל תוכלו להיות ממוקדים יותר ואף לחסוך כסף. לכן חשוב שבעת בחירת מודעת אבל תשימו לב לפרמטרים השונים אשר יעזרו לכם לבחור את המודעה שמתאימה לכם.