קטגוריות
אקדמיה טיפים עיצוב

בצלאל – תקשורת חזותית

רוצים ללמוד עיצוב גרפי או תקשורת חזותית ומתלבטים לאן להירשם? הכנו לכם את רשימת בתי הספר הגבוהים לתקשורת חזותית בארץ. הרשימה הזו תעזור לכם לבחור איפה הכי כדאי לכם ללמוד ומה הכי מתאים לכם.

שנקר | בצלאל | ויצו חיפה | המכון הטכנולוגי חולון | מנשר | מכון אבני | גורן | תילתן | מוסררה

בצלאל – המחלקה לתקשורת חזותית

בצלאל הוא המוסד הוותיק ביותר לעיצוב בישראל. בית הספר הוקם בתחילת המאה העשרים על ידי בוריס שץ, כאשר בהתחלה התמקד במלאכת האמנות, אך לקראת שנות השלושים נכנסה השפעה של תנועת הבאוהאוס ואיתה ההתמקדות באלמנטים גרפיים נקיים. בשנים הקרובות מתכננים להעתיק את האקדמיה לאיזור מגרש הרוסים בירושלים, מה שייתכן שיהפוך אותה לאף יותר נחשקת, שכן תמוקם במרכז העיר ירושלים.

יתרונות

לימודים ברמה גבוהה שיבטיחו לכם עבודה בסיום התואר. בצלאל הוא מוסד יוקרתי, ותיק ומתוקצב, הממוקם בהרי ירושלים. אם אתם מעוניינים ללמוד בטופ של הטופ ובא לכם לעבור לגור בירושלים למשך 4 שנים ייתכן שזה המקום בשבילכם. המחלקה לתקשורת חזותית של בצלאל נחשבת לאחת משתי המחלקות הכי טובות לתקשורת חזותית בארץ (השניה היא שנקר כמובן) והיא מוציאה בוגרים מצוינים בכל שנה. בכל שנה תערוכת הבוגרים של בצלאל היא בין הטובות ומומלץ לבקר בה אם אתם רוצים לדעת מה הרמה של המחלקה.

חסרונות

עד שתתקבלו לשם תצא לכם הנשמה (אם לא הצלחתם אל תתייאשו. תמיד יש את השנה הבאה) ולכן גם תחושת התחרותיות בין הסטודנטים נוכחת יותר (מה שיכול להוות יתרון לסטודנט התחרותי).
כמו כל המוסדות הותיקים – לעיתים סובל מסטגנציה מסוימת ולא תמיד גמיש באופן חדשני.
ההערכות הן שבכל שנה כ־100 סטודנטים מתקבלים למחלקה לתקשורת חזותית מתוך כ־600 מועמדים, כך שכדאי שתהיו מוכשרים מעל הממוצע.

בהיבט הטיפוגרפי

המחלקה לתקשורת חזותית של בצלאל שמה דגש חזק על לימודי עיצוב פונט. בכל שנה תוכלו ללמוד טיפוגרפיה מטובי המרצים בארץ כמו אבי אייזנשטייןיהודה חופשי, מיכל סהר ועוד. המחלקה הוציאה במהלך השנים מעצבי פונטים ישראלים רבים ובולטים כמו עודד עזר, ינק יונטף, בן נתן, דני מירב, מיכל סהר ועוד.

מידע כללי על המחלקה

השילוב בין תחומי הידע – בין אם במבנה ובתכנים של הקורסים עצמם ובין אם בבחירת קורסים מתחומים שונים – מעודד יצירה רב-תחומית, היכרות רחבה עם עולם התקשורת החזותית, ורסטיליות, ובעיקר יכולת תנועה עתידית בין התחומים השונים.
בלימודיהם במחלקה מתנסים הסטודנטים בטכניקות מסורתיות לצד עשייה בקדמת הטכנולוגיה. הקשר שבין היד הרושמת, הנוגעת בחומר, והממשק העתידני הטכנולוגי, הוא אחד מעקרונות היסוד של המחלקה. תכנית הלימודים במחלקה מעודדת יצירה פורצת גבולות, חוקרת, ונסיונית ללא כל ויתור על הקניית מקצוענות, מיומנות גבוהה ויכולת עבודה מול לקוח. בנוסף, המחלקה שמה לה למטרה לחנך את הסטודנטים לחשיבה ביקורתית ואתית ולחתירה מתמדת למצוינות ולחדשנות. כל אלה מתקיימים בסביבה פעילה ודינמית ובה דיון ער, אירועים מחלקתיים רבים, הרצאות, תערוכות, סדנאות אורח ופעילות בינלאומית ענפה. המחלקה מבקשת להקנות לבוגריה יכולת למידה עתידית בתנאים משתנים ולהכשירם להיות מעצבים פעילים, מנהיגים ויזמים שישנו את פני המרחב החזותי בישראל.

בוגרים בולטים

להב הלוי, מיכל סהר, עודד עזר, רוני לויט, קובי פרנקו, ירמי פינקוס, עדלי סטוק.

פרטים ליצירת קשר

קמפוס הר הצופים (אוניברסיטה עברית), ירושלים.
טלפון: 02-5893323, 02-5893359
מייל: [email protected]
אתר: bezalel.ac.il/academics/bachelor_degree/viscom