קטגוריות
אקדמיה טיפים עיצוב

המכון הטכנולוגי חולון (HIT)

רוצים ללמוד עיצוב גרפי או תקשורת חזותית ומתלבטים לאן להירשם? הכנו לכם את רשימת בתי הספר הגבוהים לתקשורת חזותית בארץ. הרשימה הזו תעזור לכם לבחור איפה הכי כדאי לכם ללמוד ומה הכי מתאים לכם.

שנקר | בצלאל | ויצו חיפה | המכון הטכנולוגי חולון | מנשר | מכון אבני | גורן | תילתן | מוסררה

המכון הטכנולוגי חולון (HIT) – המחלקה לתקשורת חזותית

הפקולטה לעיצוב במכון הטכנולוגי חולון קיימת כבר מעל ל-40 שנה, ומתחלקת לעיצוב פנים, עיצוב תעשייתי ועיצוב תקשורת חזותית. משך הלימודים במסלול הוא 4 שנים, שבהן השנתיים הראשונות מספקות את היסודות לעיצוב ובשנים ג'-ד' כל סטודנט בוחר תחום התמחות בין פרינט, מדיה או אינטרקטיב. בוגרי המחלקה מקבלים תואר B.Design. את המחלקה מנהל תמיר שפר.

יתרונות

הקמפוס של HIT מצליח לנצח את אפרוריות המרכז בעזרת המדשאות שמשרות אווירה סטודנטיאלית ונותנות למוזה קצת לרעום. בבניין הפקולטה לעיצוב ממוקמת גלריית "הוויטרינה" אשר מחליפה דחופות תערוכות בנושא עיצוב, ואם זה לא מספיק להשראה – בקרבת מקום נמצא המוזיאון לעיצוב. המחלקה נחשבת לחוד החנית בכל הנוגע לעיצוב אינטרקטיבי בארץ, וניתן לראות זאת בשילוב הבוגרים בשוק העבודה לאחר התואר.

חסרונות

אם אכן הצלחתם השנה להיות מספיק יצירתיים כדי להתברג ל-30% שעוברים את מבחני הקבלה, אנא הושיבו את החברים שלכם לשיחה והסבירו להם יפה שתתקשרו אליהם כשתתפנו מעומס הלימודים (אחרי 4 שנים). כמו כן, לעתים קיימת תחרותיות בין הסטודנטים, אך ניתן לקחת אותה גם בצורה בריאה ולהגביה את הרף המקצועי.

בהיבט הטיפוגרפי

בשנתיים הראשונות ישנה התמקדות רצינית בנושא הטיפוגרפיה, והמחלקה דואגת להביא גם אנשי מקצוע מהארץ ומחו"ל להרצאות בנושא. בין המרצים במכון ניתן למצוא חלק נכבד ממובילי תחום הטיפוגרפיה בארץ, ביניהם שמעון "ג'וגול" זנדהאוז, ג'ודית אשר, יהודה חופשי, עודד עזר, בן נתן ועוד.

מידע כללי על המחלקה

רוב השיעורים בשנתיים הראשונות הם במסגרת ביקורת כיתתית על עבודות, כאשר המרצים דואגים להעשיר את עולם הסטודנטים ולעדכן אותם בכל הקורה בעולם העיצוב העכשווי ובהיסטוריה של תחום הלימוד. הקורסים מתפרשים על פני יריעה נכבדת, בהם חוויית משתמש, שיעורי טיפוגרפיה (מעשי ותיאורטי), צילום, מיתוג, הבנת יסודות העיצוב, תוכנות גרפיות וידאו, רישום, איור וההיסטוריה של האומנות והעיצוב. במסגרת הכלים הטכניים שהמכון מספק לסטודנטים ישנן כיתות מחשבי מק ופי.סי וסטודיו מאובזר לצילום. בשנה ג', לאחר שקיבל את הכלים הבסיסיים בעיצוב, כל סטודנט בוחר באיזה מסלול הוא רוצה להתמחות מבין שלושת המסלולים: פרינט, מדיה ואינטרקטיב.

בוגרים בולטים

Yonil יונתן לקס, קרן וגולן גפני, גיא בולנדי, אנה קונצמן (wix), נטע אילון (מנהלת סטודיו של להב הלוי), ניצן רוזנברג.

פרטים ליצירת קשר

כתובת: גולומב 52, חולון
טלפון: 03-502-6666
אתר: http://www.hit.ac.il/design/visual-communications