קטגוריות
אקדמיה טיפים עיצוב

שנקר – תקשורת חזותית

רוצים ללמוד עיצוב גרפי או תקשורת חזותית ומתלבטים לאן להירשם? הכנו לכם את רשימת בתי הספר הגבוהים לתקשורת חזותית בארץ. הרשימה הזו תעזור לכם לבחור איפה הכי כדאי לכם ללמוד ומה הכי מתאים לכם.

שנקר | בצלאל | ויצו חיפה | המכון הטכנולוגי חולון | מנשר | מכון אבני | גורן | תילתן | מוסררה

שנקר – המחלקה לתקשורת חזותית

שנקר הוא מוסד לימודים אקסקלוסיבי שהחל בתחילת שנות ה-70 כבית ספר ללימודי עיצוב טקסטיל לאופנה. בשנת 2007 בית הספר ויטל – בניהולם של דיויד גרוסמן ויקי מולכו – התמזג אל תוך שנקר וכך נפתחה המחלקה לתקשורת חזותית של שנקר. מאז ועד היום המחלקה הספיקה לגדול ולהתפתח עד לכדי מחלקה המונה מעל 100 סטודנטים המתקבלים בכל שנה. כיום מנהל את המחלקה דקל בוברוב.

יתרונות

שנקר הוא מוסד איכותי ויוקרתי הממוקם ברמת גן, כך שאם אתם מעוניינים ללמוד בבית ספר מצוין אך חשוב לכם להתגורר באיזור המרכז ייתכן וזה המקום שהכי מתאים לכם. המחלקה לתקשורת חזותית של שנקר נחשבת לאחת משתי המחלקות הכי טובות לתקשורת חזותית בארץ (השניה היא בצלאל כמובן) והיא מוציאה בוגרים מצוינים בכל שנה. בכל שנה תערוכת הבוגרים של שנקר היא בין הטובות ומומלץ לבקר בה אם אתם רוצים לדעת מה הרמה של המחלקה.

חסרונות

לא קל להתקבל ללימודים בשנקר. בכל שנה מתקבלים כ־100 סטודנטים מתוך כ־600 מועמדים, כך שאם אתם רוצים ללמוד במחלקה לתקשורת חזותית תצטרכו להיות מוכשרים מעל הממוצע ולהיות מוכנים לעבור מבחני מיון ארוכים.
הלימודים בשנקר דורשניים ותחרותיים. כדי לשרוד את 4 שנות הלימודים המפרכות תצטרכו לומר ביי ביי לסופי שבוע בחיק הטבע ולהתרגל לעבודה אינטנסיבית על פרויקטי הלימודים גם בלילות וגם בחגים.

בהיבט הטיפוגרפי

המחלקה לתקשורת חזותית של שנקר שמה דגש מאוד חזק על לימודי הטיפוגרפיה. תוכלו ללמוד את אמנות עיצוב האותיות וסידור הטקסט מטובי המרצים בתחום. המחלקה הוציאה בשנים האחרונות כמה מעצבי פונטים צעירים מוכשרים ובולטים מאד כמו חן מכבי, ערן בכרך, אברהם קורנפלד ואיל באומרט.

מידע כללי על המחלקה

הלימודים במחלקה מתנהלים לרוב במתכונת של שיעורי סטודיו, נוסף על כך משתתפים הסטודנטים בקורסי סדנה ומעבדה שבהם נלמדות טכניקות עבודה עם חומרים, תוכנות, שימוש במחשבים וכו'. במקביל לאלו, מתקיימים במהלך הלימודים קורסים עיוניים וסמינריונים.
הלימודים בשנים א' ו-ב' עוסקים במגוון רחב של תחומים ומתמקדים בהבנת תהליכי עיצוב, בפיתוח מיומנות מקצועית וברכישת כלים בסיסיים. לקראת סוף שנה א' בוחר הסטודנט אם להמשיך בתוכנית ללימודי עיצוב או בתוכנית ללימודי איור. התוכנית ללימודי איור מפגישה את הסטודנטים במהלך 3 שנים עם כל ההיבטים של מקצוע האיור: האיור עוסק ביצירת דימויים חזותיים המתייחסים לטקסט ולתוכן. בשנים ג'-ד' משתנה תוכנית הלימודים והיא מורכבת מקורסים משלוש חטיבות שונות: קורסי עיצוב כלל-מחלקתיים: קורסי חובה הממשיכים לעסוק במקצועות העיצוב ובפיתוח יכולות הסטודנט כמעצב המשפיע על תוכן עבודתו. חלק מהקורסים במסגרת זו ממשיכים להקנות ידע והתנסות בנושאים שונים במקצוע העיצוב. קורסים אחרים במסגרת זו נסובים סביב חתכים נושאיים המזמינים את הסטודנטים להגדיר פרויקט אישי שבמסגרתו תתקבל החלטה לגבי הפורמט, בכפוף להגדרת המטרות ולתפיסתו של הסטודנט את הנושא.

בוגרים בולטים

חן מכבי, נדב ברקן, זהר קורן, טל בלטוך, רוני פחימהאברהם קורנפלדדקל בוברוב (ויטל).

פרטים ליצירת קשר

המחלקה לתקשורת חזותית שוכנת בקומות 6 ו-7 של בניין מיטשל של שנקר ברחוב ידע-עם 8, רמת-גן.
טלפון: 03-6110094
אתר:shenkar.ac.il/he/departments/design-visual-communication-department