קטגוריות
אקדמיה טיפים מדריכים עיצוב

מוסררה – המחלקה לתקשורת חזותית

רוצים ללמוד עיצוב גרפי או תקשורת חזותית ומתלבטים לאן להירשם? הכנו לכם את רשימת בתי הספר הגבוהים לתקשורת חזותית בארץ. הרשימה הזו תעזור לכם לבחור איפה הכי כדאי לכם ללמוד ומה הכי מתאים לכם.

שנקר | בצלאל | ויצו חיפה | המכון הטכנולוגי חולון | מנשר | מכון אבני | גורן | תילתן | מוסררה

מוסררה – המחלקה לתקשורת חזותית

המחלקה לתקשורת חזותית במוסררה הוקמה בשנת 2013 במוסד הירושלמי הוותיק (משנת 1986) שנמצא בשכונת מוסררה. כיום בית הספר מוסררה פועל כמוסד לאמנות רב־תחומית במסגרת לימודים של שלוש שנים בתחומי הצילום, ניו־מדיה, תקשורת חזותית, מוזיקה חדשה ופוטותרפיה. הלימודים במחלקה הם לימודי תעודה.

יתרונות

תוכנית הלימודים במחלקה מקיפה ונוגעת בכל תחומי העיצוב הנדרשים בתחום. צוות המרצים מורכב מיוצרים צעירים עם ראש פתוח וגמיש, הדוחפים את הסטודנטים לעשייה ולהתנסות. הלימודים, המתקיימים בכיתות קטנות, מאפשרים לכל סטודנט לקבל יחס פרטני ולהביא את יכולתו ועולמו האישי לידי ביטוי. כיוון שהמחלקה חדשה יש לסטודנטים חלק מכריע בעיצוב אופיה. בית הספר שוכן בשכונת מוסררה הירושלמית, הסמוכה לשער שכם ולמרכז העיר ומהווה קרקע פוריה לחשיבה ולעשייה יצירתית. הסטודנטים מוזמנים להציג ולהשתתף בפרויקטים ובפסטיבלים שבית הספר מקיים מדי שנה. כמו כן, הקבלה למחלקה הינה יחסית קלה. ראש המחלקה דוגל בהכרה כי כל הדרוש למעצב טוב הוא עשייה והכוונה נכונה. בנוסף, קיימות אפשרויות מגוונות לקבלת מלגות לאורך כל שנות הלימוד.

חסרונות

המחלקה חדשה וניסיונות ההתאמה נעשים על הדרך. כמו כן, מחלקה קטנה עלולה ליצור סטגנציה ומחסור בעיניים ביקורתיות ודוחופות מצד הסטודנטים עצמם. אין אופציה לבחירת התמחות, וכל הסטודנטים לומדים את כל הקורסים. הלימודים נמשכים שלוש שנים ולא ארבע כמו ברוב מוסדות הלימוד בתחום. הלימודים במחלקה לא מספקים תואר אלא תעודה, ובית הספר עצמאי ולא מוכר או מסובסד על ידי המל"ג.

בהיבט הטיפוגרפי

במחלקה נלמד קורס טיפוגרפיה יסודי לאורך הלימודים. בשנה ג' משולבות סדנאות טיפוגרפיה של מרצים אורחים, בנושאי קליגרפיה וטיפוגרפיה ניסיונית.

מידע כללי על המחלקה

בשנתיים הראשונות במחלקה הסטודנט רוכש יכולת ביקורתית, מושגי יסוד וכלים בסיסיים להבנה של עיצוב, פיתוח חשיבה ודיון ביקורתיים, ויכולת מתן תגובה חזותית לרעיון חברתי, פוליטי ושווקי תוך שימוש בטכניקות שונות במגוון מדיומים. המקצועות הנלמדים משלבים בין תכנים ומקצועות עיצוב למדיה מודפסת כגון עיצוב בסיסי, טכניקות והמחשה, טיפוגרפיה, העברת מסר, תקשורת חזותית, איור, צילום, רישום, עיצוב תלת מימד, אריזות ועוד, לבין מקצועות עיצוב עדכניים בסביבת מסך כגון עיצוב אתרי אינטרנט, עיצוב לפלטפורמות דיגיטליות, מבוא לווידאו ועוד. בסמסטר א' של השנה השלישית הסטודנטים ממשיכים יחד בקורסי החובה תוך פיתוח קונספט לפרויקט אישי אשר מבוצע בסמסטר ב'. במסגרת הכלים הטכניים שבית הספר מספק לסטודנטים ישנם כיתות מחשבי מק ופי.סי, מעבדה דיגיטלית וסטודיו מאובזר לצילום. את המחלקה מנהל גיא גולדשטיין.

בוגרים בולטים

2017 היא השנה הראשונה שבה יצאו בוגרים מהמחלקה.

פרטים ליצירת קשר

כתובת: רחוב הע"ח 9 מוסררה, ירושלים
טלפון: 02-6286519
מייל: [email protected]
אתר: musrara.co.il/visual-communication

נכתב ע״י ענת רביבו.